dissabte, 1 de juny del 2013

Divendres 31 maig: Philadelphia - Washington DC   #dretadecidirUSA

Després de dos dies molt intensos a la ciutat de New York (on hem tingut la sort, el plaer i el luxe de conèixer i poder entrevistar personalitats tan interessants com Mary Ann Newman, Jaume Soler, Jordi Dosaiguas i Jordi Graupera), comencem la nostra ruta #dretadecidirUSA.

La primera parada obligada és Philadelphia, una de les ciutats capdaventeres en la formació del país que segles més tard es convertiria en un referent mundial. Visitem la Liberty Bell, amb la seva història, que després d'haver estat cent anys repicant a Philadelphia, coincidint amb la guerra civil americana, va esdevenir un dels símbols de la lluita contra l'esclavitut i la llibertat dels afroamericans.

Més tard, hem anat cap a la Benjamin Franklin Parkway, avinguda on onegen les banderes de tots els païssos del món, situades seguint un estricte ordre alfabètic. Entremig de les banderes de Canadà i Chile hem enlairat, de manera simbòlica, en el lloc que li correspondria a Catalunya. L'estelada com a demanda del poble de Catalunya d'esdevenir, en un futur, un nou estat.

La següent parada és Washington, la capital federal dels Estats Units, situada al Disctricte de Columbia. Amb la broma, ja hem trepitjat uns quants estats (New York, New Jersey, Pennsylvannia, Delaware, Maryland i Virginia -Arlington-), on farem nit en un hotel de qualitat i a molt bon preu, gràcies a la web HotWire, que en el seu moment ens va recomenar en Jordi Graupera.

Durant el trajecte cap a Washington, per telèfon acabem de concertar una entrevista que teníem aparaulada amb el corresponsal de Catalunya Ràdio, Xavier Vilà. Finalment, hem quedat a les 5pm a la plaça Lafayette de la capital americana. Afortunadament, arribem a l'hora pactada després de superar l'intens trànsit.

Fem l'entrevista fem just darrere la White House. En Xavier Vilà ens aporta la visió periodistica des d'un mitjà públic sobre la causa del dret a decidir des de la ciutat on es condiciona el futur de bona part del món occidental. Volem donar les gràcies al Xavier per la seva amabilitat i haver col·laborat amb nosaltres, tot i tenir una agenda molt atapeïda.

Després de l´entrevista, el Julio ha fet unes quantes preses dels exteriors de la Casablanca, hem anat a fer un café en un local proper, on hem trobat els primers catalans amb els quals no havíem quedat expressament. Hem obtingut les  primeres opinions sobre el dret a decidir per part de gent del carrer que passa uns dies als Estats Units.

Cap a les 8pm, hem arribat al hotel. La millor habitació, amb diferència, des que hem arribat als USA. Després de deixar tots els trastos, ens arreglem i sortim a sopar al barri de Georgetown. Sopem en un local tailandès, on gaudim de la bona cuina japonesa a base de makis. Després, fem un parell de cervesetes en un local pròxim: és divendres nit, hi ha força activitat lúdica nocturna per la zona però, tot i axí, tornem aviat a l'hotel, donat que demà ens espera molta feina al melic del món, Washington DC.

1. animo seguir asi lo estais haciendo muy bien un saludo desde esparreguera.

2. cariño te escribo para que veas que os estoy siguiendo en vuestra aventura.....cuidate .

3. Hola,

Vaig veure el dimarts que la vostra ruta passa per Des Moines, IA. El cas és que conec un catalanista molt catalanista (tot i que angloparlant) que hi viu, precisament. Si voleu us en puc donar el correu i quan hi passeu li feu una visita. Estic segur que us rebrà amb els braços oberts. Envieu-me un correu a dgimenoa (at) gmail (dot) com.